Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Nappen och böljan är ett minne blott!

Av Carolina - 1 april 2012 19:11

A har ju varit dagtorr ett bra tag nu men vi har inte riktigt tagit tag i det där med natten. För två veckor sen körde vi första testen av en natt utan blöja och det gick ju superbra! :) Till en början fick hon kissa före nattningen vid 19.30, sen tog vi upp henne runt 22 för att kissa igen och sen upprepade vi detta igen innan vi gick å la oss. Ingen av gångerna vi väckte henne så kissade hon så vi slutade med det och det gick ju prima ändå! :) Hade dock ett litet bakslag dag tre då hon blev sjuk och hostade så att det inte gick att kontrollera så vi körde med blöjan där i några dagar men när hon blev frisk så slutade vi bara och det har ite hänt en enda olycka sen dess! Vi som trodde det skulle bli så svårt...! Laddade upp med extralakan å grejer i A:s rum för att slippa rota på natten men dom har vi aldrig behövt använda. Hon var visst redo ändå :)


Veckan efter körde vi en rövare och plockade nappen också. Det började med att hon inte hittade nappen en kväll så vi pratade bort det och hon somnade hur bra som helst ändå. Körde vidare nästa kväll (man kan ju inte sluta om man väl börjat) dock med lite mer gnäll men hon somnade ändå bra. Det slutgiltiga blev när vi gick till leksaksaffären där hon fick välja ut en ny "sovkompis" och sen betala för den med sin napp. Hon stod länge och valde bland alla gosedjur men valde i alla fall till slut en väldigt mjuk och lagom stor Nalle Puh. Den tog hon till kassan, la fram sin napp och fick ta med nallen hem. Hepp så var nappen borta! :) Funderade ett tag på om hon kanske var för liten för att förstå sammanhanget men det funkade bra. Så nu har vi en riktigt stor tjej utan både napp och blöja här hemma! :) Skönt att inte behöva skriva upp "blöjor" på inköpslistan längre, i alla fall för ett tag. Snart kommer ju lillebror och ska ha blöjor i stället, men ändå ;)




/Cakemaker  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 18 maj 2012 10:19


Den 6/5 klockan 14. 02 föddes då ÄNTLIGEN(!) våran lilla kille. Har försökt mig på en sammanfattning av födseln. Bli inte rädda ;p   Förlossningen Vaknar lördags morgon den 5/5 och känner mig annorlunda. Vet inte hur riktigt men något i kroppen...

Av Carolina - 3 maj 2012 11:46


Nu är äntligen bebis fixerad så nu tycker jag han kan komma ut! Hur kul är det att sitta fast med huvudet och inte ha nån plats att sträcka ut sig på? Har lockat med rörelsefrihet och grym mat om han kommer ut...än har det inte lyckats. Så här ser li...

Av Carolina - 2 maj 2012 09:28

Känner inte alls för att blogga längre :( Känner mig mest deppad, tjock, otålig, bitter, irriterad, arg och så vidare. Fortfarande ingen bebis och jag orkar på riktigt inte mer! Nu har jag gått en vecka längre än med A och denna gång har jag ju dessu...

Av Carolina - 27 april 2012 12:36

Nej, ingen bebis än. Plutten har nu slagit syrran om längst tid i magen, vilket inte gillas av mamman! Jag vill gärna kunna klä på mig igen utan att pusta och stånka som under ett löppass. Strumpor är väl det projekt som tar längst tid och är jobbiga...

Av Carolina - 20 april 2012 14:40


Igår fick jag äntligen baka min paj! :) Har längtat i flera dagar men igår va jag ute och köpte bär så att jag äntligen kunde baka. Och den blev såå god, precis som jag trodde! :D   Bärpaj: 400-500 g bär 2 dl havregryn 2 dl socker 1 3/4 d...

Presentation

Hej!

Här kan ni hitta olika recept, läsa om vardagen med en 2-åring och mina tankar om den nya bebisen som ska komma till oss i maj :)


Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards