Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Mysfika och bebiskläd :)

Av Carolina - 4 januari 2012 15:18

Igår va vi ner till cntrum jag och A för att kollaom rean bjöd på några bra mössor. Det gjorde den inte :( Så får väl hålla ut och vänta å se om det kan dyka upp nåt senare, om det nu kommer behövas varmare mössa än dom hon har nu. Ja i alla fall, inne på Kappahl ser jag att den bebisoverall jag köpt för några veckor sen har kommit in igen så jag lägger faktiskt undan en overall i strl 56 för att komma tillbaks å byta den i strl 50 jag köpte förut. Tänkte inte riktigt på när den första köptes att pojkar ofta är större än tjejer när dom föds, dessutom var ju A rätt liten så att köra en lite större kan nog vara bra. OM inte annat får man väl vika upp ärmarn och ben men använda den längre :) 


 


Tog oss iaf tillbaka till centrum idag, dock med bil för det har ju regnat så dant hela dagen! :( Bytte overallen och passade även på att köpa lite mellisfika till A och mig. Kan ju mysa lite när det är tråkigt väder i alla fall ;) Köpte en bulle var och sen en liten biskvi till mig och en syltkaka till A. Som vanligt äts sockret upp först på alla bakverk som ska ätas men till slut fick hon i sig bullen också!


 


Har vart en ganska bra dag idag med väldigt lite trots och bara lek och pusslande. Ingen tupplur efter lunch har det varit heller och än så länge är det inget pip och gnäll. Behövs väl ingen extra tupplur på efetrmiddan nu när hon sover till halv nio eller nio varje dag :p Dessutom har hon klarat sig väldigt bra utan blöja och hatar när man ska ta på den när vi går ut. Hon har ingen blöja på dagarna (inte när hon sover på dagen heller) och de gånger vi är ute å hon har blöja på sig så kissar hon oftast inte i den. Om hon blir kissnödig så säger hon alltid till och blir nästan ledsen om hon skulle behöva kissa i blöjan. Stora skruttan! Dessuom är det bara toalettetn som gäller nu för tiden, ingen potta här inte ;) Så skönt att slippa byta blöja och tömma potta, haha. Så det ska bli skönt att bara ha ett blöjbarn till våren sen!


/Cakemaker

 
 
J

J

4 januari 2012 18:22

Vi har köpt samma overall fast i 62- tycker att de ser så små ut! Vår dotter var ju dessutom av det större slaget så kan ju bara ana hur stor den här pojken kommer bli ;).

http://welcometothedollhouse.blogg.se

Carolina

4 januari 2012 20:03

Och jag som tyckte dom såg så stora ut. :) Men det beror väl på vilken referensram man har från början också. Dottern hade ju 44 första tiden så hon drunknade ju i de 56:or vi hade köpt. Sen hoppas jag på en inte allt för stor bebis som ska ut, både jag å mannen var små som nyfödingar, 48 respektive 45 cm vid födsel. Dottern var också 48 cm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carolina - 18 maj 2012 10:19


Den 6/5 klockan 14. 02 föddes då ÄNTLIGEN(!) våran lilla kille. Har försökt mig på en sammanfattning av födseln. Bli inte rädda ;p   Förlossningen Vaknar lördags morgon den 5/5 och känner mig annorlunda. Vet inte hur riktigt men något i kroppen...

Av Carolina - 3 maj 2012 11:46


Nu är äntligen bebis fixerad så nu tycker jag han kan komma ut! Hur kul är det att sitta fast med huvudet och inte ha nån plats att sträcka ut sig på? Har lockat med rörelsefrihet och grym mat om han kommer ut...än har det inte lyckats. Så här ser li...

Av Carolina - 2 maj 2012 09:28

Känner inte alls för att blogga längre :( Känner mig mest deppad, tjock, otålig, bitter, irriterad, arg och så vidare. Fortfarande ingen bebis och jag orkar på riktigt inte mer! Nu har jag gått en vecka längre än med A och denna gång har jag ju dessu...

Av Carolina - 27 april 2012 12:36

Nej, ingen bebis än. Plutten har nu slagit syrran om längst tid i magen, vilket inte gillas av mamman! Jag vill gärna kunna klä på mig igen utan att pusta och stånka som under ett löppass. Strumpor är väl det projekt som tar längst tid och är jobbiga...

Av Carolina - 20 april 2012 14:40


Igår fick jag äntligen baka min paj! :) Har längtat i flera dagar men igår va jag ute och köpte bär så att jag äntligen kunde baka. Och den blev såå god, precis som jag trodde! :D   Bärpaj: 400-500 g bär 2 dl havregryn 2 dl socker 1 3/4 d...

Presentation

Hej!

Här kan ni hitta olika recept, läsa om vardagen med en 2-åring och mina tankar om den nya bebisen som ska komma till oss i maj :)


Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards