Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Carolina - 6 juni 2011 19:35

Lovade ju för ett tag sen att lägga upp bild på våra bröllopsinbjudningar när vi hade skickat dom. Nu har alla fått dom så nu är det fritt fram att visa dom här också. Vi (eller jag, som är den pyssliga av oss) har ju knåpat ihop dom själva och jag är nog faktiskt helnöjd med resultatet! Det tog sin lilla tid men det var det värt ;)


 

Mittenfärgen är mörklila och inte svart men det var svårt att få till den färgen med kameran...:P


Så nu är alla korten uta hos de inbjudna utom ett som vi ska spara som minne ;)


/Cakemaker

Av Carolina - 6 juni 2011 18:35

Sveriges nationaldag, inget som man direkt firar men lite Sverigeinspirerat fika kan man väl slå till på ändå? :) Det blev två olika kreationer idag faktiskt. En cupcake och en bakelse.


På förmiddagen var på picnic med familjen Lindell. Mycket trevligt fast galet varmt! Jag är nog en av väldigt få svenskar som inte alls gillar när det är över 20 grader och stekande sol och det står jag för! Orka bränna sig (blekfis som man är), svettas, inte kunna andas, klibba ihop med huden på andra som man står för nära. Nä, tacka vet jag 20 grader, soligt med en lätt sval vind, då kan man leva gott folk! Jaja nog om det. Nationaldagen till ära fixade jag till lite "Sverige-cupcakes". Blev nå slags hallonkaka med citron och apelsinfrosting.


 



Efter den trevliga picnicen bar det av mot Salem för lite trädgårdshäng och familjefika. Var ju tvungen att bjuda familjen på nåt smaskens också så denna gången blev det bakelser gjorda på sockerkaksbottnar med gräddkräm och jordgubbar emellan. Klädda runt om i blå marsipan. Dessa toppades med "citronfluff" (citronkola och grädde som vispas upp). Sedan dekorerades dom med en patriotisk, gul/blå blomma och en lika patriotisk flagga ;) Blev ganska nöjd faktiskt!


    



Så, det har varit en lyckad bakdag med andra ord :)


/Cakemaker 

Presentation

Hej!

Här kan ni hitta olika recept, läsa om vardagen med en 2-åring och mina tankar om den nya bebisen som ska komma till oss i maj :)


Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards